كارت هوشمند هزینه‌ی هسته‌ای


خبر سهمیه‌بندی شدن بنزین برای همه‌ی ما سخت بود! هر چند یا به حساب كمبود سهمیه‌مان باشیم یا افزایش نرخ كرایه‌ی تاكسی‌ها! مردم هم نمی‌توانند قبول كنند كه چرا باید چنین هزینه‌ی سنگینی در برابر سیاست‌های هسته‌ای كه هیچ سودی از آن نبرده‌اند، پرداخت كنند. چه تاثیری دارد؟ شاید مردم متوجه آن حرف‌های احمدی‌نژاد كه می‌گفت حاضر به پرداخت هر هزینه‌ای برای انرژی هسته‌ای است بشوند. شاید درك كنند كه چطور كشورهای دیگر فقط با تحریم بنزین می‌توانند ایران را فلج كنند!
اما جدا از همه‌ی اینها، از یك نكته نمی‌توانم بگذرم! پمپ‌بنزین‌هایی كه در شب سهمیه‌بندی بنزین به آتش كشیده شد. از یك طرف برای همه بعید بود چنین مردمی در چنین مقطعی از زمان بتوانند به هر دلیلی كه شده حركتی خشن بر ضد كشور و حكومت انجام دهند. هر چند اصلا خبر خوب و جالبی نیست. از یك طرف دیگر این دفعه این حركت را "هدایت شده" و "وابسته به خارج از كشور" نخواندند! آیا عده‌ای به این نتیجه رسیده‌اند كه در صورت مخالفت با بعضی سیاست‌ها باید به حركات خشن و انقلابی دست بزنند؟! و آیا طرف مقابل هم این افراد را به رسمیت شناخته و وجود مخالفانی كه حتی حملات فیزیكی هم می‌كنند را قبول كرده است؟! هر دو طرف ماجرا را نمی‌توانم باور كنم!
راستی این روزها در تاكسی كه می‌نشینی، حرف از "بنزین كوپنی" است! هیچ كس نمی‌گوید "سهمیه‌بندی"! با خودم می‌گویم این مردم زیاد از این چیزها چشیده‌اند و زیاد با كوپن زندگی كرده‌اند! نمی‌توان اسمی را عوض كرد و همه فكر كنند لایحه یا طرحی جدید است! سابقه‌ای تاریخی دارد اینطور زندگی كردن كه اسم‌ها آن را پاك نمی‌كند!


::samic::

نوشته شده در تیر 86

مطالب گذشته