میل جنسی


به جرات می‌توان گفت میل جنسی و هر چیزی كه به آن مربوط شود، یكی از عناصر مهم دنیای ماست! بطوری كه تاثیر آن در افكار، رفتار و نحوه زندگی ما انكار ناپذیر است تا حدی كه حتی به راحتی می‌توان از آن سواستفاده كرد!
میل جنسی از كجا آمده است؟! میل جنسی یكی از قویترین نیروهای انسان است! اما چطور چنین اتفاقی افتاده؟ ماجرا مسلما به تكامل برمی‌گردد. تكامل با باقی ماندن قویتر و برتر، معنی می‌شود و باقی ماندن، مستقیما به میل جنسی مربوط است! خیلی ساده می‌توان گفت در طول تكامل، موجوداتی كه میل جنسی قوی‌تری داشته‌اند، تولید مثل كرده‌اند و باقی مانده‌اند و موجوداتی كه تمایلی به تولید مثل نشان نداده‌اند، از بین رفته‌اند! یعنی در طول تاریخ میل جنسی جانوران قوی‌تر شده! چون آنها به زمان حال رسیده‌اند! با این حساب یك نتیجه‌گیری ساده می‌گوید انسانهای حال حاضر جهان از تمامی گذشتگان خود دارای میل جنسی قوی‌تری هستند!! (البته شاید درست‌تر باشد "حال حاضر" را به بازه‌ی زمانی بزرگتری بسط دهیم تا در قانون تكامل صدق كند) و این موضوع احتمالا توجیه كننده‌ی ویژگی‌های جنسی دنیای ماست! در دنیای این "انسان‌های به اینجا رسیده"، همه چیز می‌تواند خیلی راحت و سریع به تنها یك موضوع ختم شود! در واقع این ذهن‌های به قول معروف "منحرف"، می‌تواند هر چیزی را ذیل تنها یك موضوع، تعریف و تقسیم كند! شك دارم كه با من موافق نباشید! شخصا معتقدم در دنیای ما می‌توان توجه هر كسی را تنها با یكی از عناصر اطلاعات یا سكس، جلب كرد! اطلاعات، به این علت كه ما در عصر اطلاعات یا در واقع عصر بی‌اطلاعی! هستیم و كوچك‌ترین اطلاعاتی فاصله‌ی ما تا قطار را كم می‌كند (مراجعه كنید به مطلب "به كجا چنین شتابان؟!") و سكس چون... لطفا سر خودتان كلاه نگذارید! وجدانا با دیدن اسم این پست، چرا شروع به خواندن كردید؟! (منظور این پست در واقع پرسش همین اتفاق است!)
در چنین موقعیتی است كه به راحتی می‌توان از این دو عنصر سواستفاده كرد! مثلا اگر شما می‌خواهید یك تبلیغ بازرگانی بسازید، كافیست از این دو عنصر استفاده كنید تا در ذهن مخاطب بمانید! فرضا اگر تبلیغ یك كنسرو ماهی است، می‌توان كسی را نشان داد كه از سر كار به خانه می‌آید و بعد از حمام كردن(!) از آن كنسرو استفاده می‌كند! كافیست در آخر هم كمی اطلاعات مزخرف اما با عدد و رقم بدهید تا هدف كامل شود!! اگر می‌گویید اطلاعات دیگر چیست؟ كافیست به تاثیری كه تبلیغ‌های امگا3 یا ایزو9002 گذاشتند، نگاه كنید! و شاید بگویید كه یك حمام كردن یا فقط نشان دادن یك حوله روی یك كله‌ی خیس چه فایده‌ای دارد؟ اما نكته دقیقا همینجاست كه ذهن‌های "منحرف" این "انسان‌های به اینجا رسیده" از شما بسیار باهوش‌تر است و نكته را متوجه می‌شود!! جلب توجه!! بگذارید یك مثال دیگر بزنم! هم‌اكنون بسیاری از سایت‌ها (و حتی وبلاگ‌ها) در سورس صفحات خود از كلمه سكس استفاده می‌كنند! فایده‌ی این كار این است كه در هیچ جای صفحه، این كلمه نشان داده نمی‌شود، اما اسم و آدرس سایت، در تعداد بیشتری از نتایج جستجوی موتورهای جستجو می‌آید!!
نوشتن در این باب و بحث حول اتفاقاتی كه از یك قانون ساده‌ی تكامل نشات گرفته‌اند، جالب و طولانی است! باشد برای بعد!

::samic::

نوشته شده در مرداد 86

مطالب گذشته