ثابت کن اینطور نیست!


اول از همه بگم که مسئله یا مشکل من اصلا با احمدی‌نژاد نیست! این موضوع در ادامه هم مشخص میشه.
یکی از روش‌های سیاسی که احمدی‌نژاد در این سال‌ها استفاده کرده، چیزی هست که من اسمش رو می‌گذارم "ثابت کن اینطور نیست"! ماجرا از این قرار هست که اون همیشه تو موقعیت‌های حساس میاد و یک اتهام بزرگ به طرف مقابل می‌زنه! البته شبیه به اتهام نیست! چون با یک حالت یقین و قاطعیت و طوری به شکل خبر، موضوع رو مطرح میکنه که انگار قبلا بارها اثبات شده! و چون این کار رو در رسانه‌های عمومی انجام میده باعث میشه طرف مقابل شروع به دفاع از خودش بکنه و از اینجا تفریح اصلی شروع میشه!
فرض کنید اون میاد و میگه شما "خراب" هستید!! یعنی مشکلات جنسی فلان دارید و .... بله! حالا چون این موضوع رو در سطح وسیعی مطرح کرده، شما برای حفظ آبروی در حال از دست رفتن، شروع به دفاع از خودتون می‌کنید که نه اینطور نیست و اون دروغ می‌گه!
و اما در حالی که شما دارید این چیزها رو ثابت می‌کنید، اون میشینه به شما می‌خنده که دارید تمام سعیتون رو می‌کنید تا ثابت کنید "خراب" نیستید!! ها!ها! می‌بینید؟ واقعا تفریح جالبیه!
البته می‌تونه همیشه فقط برای تفریح نباشه! بالاخره شما چون در حال اثبات "خراب" نبودن خودتون هستید (!) حسابی سرتون شلوغه و فرصت خیلی کارهای دیگه رو پیدا نمی‌کنید و یا ممکنه از کاری که در حال انجامش بودین فعلا صرف نظر کنید!
(مثل ماجرای هولوکاست یا اینکه زن تو تقلب کرده یا تو پول دیگران رو خوردی یا فلانی و کل خانوادش همه دزدن! یا چیزهای دیگه! آخه اگه فلانی دزده، تو که میدونستی چرا نرفتی به دادگاه بگی؟ اخفای ادله جرم مگه جرم نیست؟!)
اما! چیزی که در تمام این ماجرا از همه جالب‌تر هست اینه که این وسط، احمدی‌نژاد چندان مقصر نیست!! اون فقط داره یک حرف بی‌اساس میزنه! مثلا میلیون‌ها حرف بی‌اساسی که میلیون‌ها آدم هر روز می‌زنن! با این حساب گناه چندان بزرگی نکرده! اما چیزی که باعث میشه شما به تکاپو بیوفتید، فکر دیگرانی هست که بالاخره این حرف بی‌اساس رو می‌شنون و ممکنه بر اساسش نتیجه‌گیری یا تصمیم‌گیری کنند! در واقع شما فقط از اون مردم می‌ترسید! و در واقع مشکل اصلی شما این نیست که یک نفر حرف بی‌اساسی رو به شما نسبت داده! بلکه مشکل شما این هست که افراد بسیار زیادی (که به هر دلیل برای شما اهمیت دارن) هستند که صرف دریافت یک خبر، فرض رو بر صحت او می‌گذارند و بدون هیچ تفکر یا تحقیقی اون رو باور می‌کنن و حتی اگر هم بخواهند در موردش شک کنند، اساسا راه‌های بررسی صحت مطالب رو بلد نیستند! در نتیجه‌گیری کلی مشکل شما فقط افراد بی‌خردی هست که متاسفانه جمعیت زیادی رو تشکیل میدن و در نهایت فکر و تصمیم آنها در کار شما اثری داره.
این وسط احمدی‌نژاد فقط با یک هوشمندی خوب توانسته از یک نقطه ضعف عظیم و گسترده استفاده کنه. اول هم گفتم که اصلا بحث من احمدی‌نژاد نیست و اساسا هیچ کس نمی‌آد در مورد اون حرف بزنه تا وقتی موضوعات مهم‌تری برای حرف زدن هست!
خوب حالا شما بیاین راه‌حلی برای این جمعیت شاید میلیاری ابله بدین! موفق باشید!

::samic::

نوشته شده در فروردین 90

مطالب گذشته